Verkoopsvoorwaarden

Algemene verkoopsvoorwaarden Krokodil webshop. Dit zijn de standaard verkoopsvoorwaarden voor de Krokodil webshop. Er is geen algemeen depot of magazijn van waaruit de artikels kunnen vertrekken.

Bestel- en levervoorwaarden Krokodil


Kostprijs van de artikels

Alle artikelen zijn inclusief BTW. Voor bestellingen vanaf 75€ rekenen we geen verzendkosten aan.

Voor bestellingen onder de 75€ bedraagt de portkost binnen België 5.95€. Voor Nederland betaal je in dit geval 7.50€.

De prijs voor leveringen buiten deze landen word je op aanvraag meegedeeld.

Wat gebeurt er wanneer een artikel niet op voorraad is ? Voorraadinformatie raadpleegbaar bij 'meer info' in de webshop. Daar zie je hoeveel stuks er op voorraad zijn. 

Normaal gezien zijn de artikels waar een groen bolletje voor staat op voorraad. Indien het toch zou gebeuren dat een artikel niet voorradig is dan nemen wij contact met je op om de levertijd te bespreken. Artikels met een rode bol zijn in de winkel niet voorradig. Mogelijk kan de levering ervan op korte of zelfs op middellange termijn niet gegarandeerd worden. We moeten het artikel dan bij de leverancier bestellen. Omdat de meeste van onze leveranciers zich in het buitenland bevinden, kan dit even duren. En bovendien hebben onze leveranciers ook niet altijd alle artikels op voorraad. Neem contact met ons op voor meer info. 

Een account aanmaken - privacy

De eerste keer dat je een artikel aankoopt, word je uitgenodigd om een account aan te maken op de Krokodil website. Je kan hier alle noodzakelijke gegevens invullen zodat we de reservatie of aankoop kunnen afhandelen. Bij volgende aankopen moet je alleen nog je login-id en paswoord ingeven. Bij het inloggen met deze gegevens kan je ook, indien nodig, je gegevens aanpassen.

Bescherming van de privacy: Krokodil gebruikt je persoonsgegevens uitsluitend ten behoeve van het zo goed mogelijk verwerken van je aankopen en verstrekt zonder je uitdrukkelijke toestemming je persoonsgegevens niet aan derden.

Orderbevestiging

Zodra wij je aankoop ontvangen, krijg je automatisch een e-mail toegestuurd met alle gegevens van het net geplaatste order. Indien bepaalde artikels niet meteen geleverd kunnen worden, zal je door de winkel gecontacteerd worden om dit te bespreken.

Leveringsmodaliteiten

Er zijn verschillende leveringswijzen.

Voor België wordt de levering meestal door B-POST verzorgd. Wanneer je niet thuis bent wordt het pakket de dag erna opnieuw aangeboden. Bent je daarna ook niet thuis dan heb je 14 dagen de tijd om het pakket af te halen in het plaatselijk postkantoor. Wordt het pakket niet binnen de 14 dagen afgehaald dan komt het pakket terug naar de winkel. Het opnieuw versturen van het pakket gebeurt dan op jouw kosten. Indien het om een zeer zwaar pakket gaat, zal de winkel jou contacteren en een afspraak maken om het pakket aan huis te leveren.

Er wordt geen geschenkverpakking voorzien.

Kortingen en waardebonnen enkel bruikbaar in de winkels

Je kan een waardebon of kortingsbon enkel gebruiken voor aankopen in de winkel of bij het afhalen in de winkel van online gereserveerde artikels. Je kan de waardebon dus niet gebruiken bij aankopen die verzonden worden of betaald via de website.

Klantenkaart en andere kortingen

Je kan enkel gebruik maken van de kortingen als je de aankoop in de winkel doet. Hetzelfde geldt voor het registreren van de aankoop op de klantenkaart.

In geval van vragen of problemen

Je kan ons steeds contacteren op het telefoonnummer of via het e-mailadres van de winkel. We proberen je steeds zo snel en zo goed mogelijk te helpen. 

Uiteraard lossen we eventuele problemen of geschillen liefst zelf op door met de klant naar een oplossing te zoeken. De Europese wetgever verplicht ons jou attent te maken op het ODR geschillenplatform waar je in geval het geschil blijft bestaan terecht kan.

Recht van retour

De consument heeft het recht aan de onderneming mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed of op het sluiten van de dienstenovereenkomst.

Levering

Levering in België en Nederland is gratis vanaf een bestelling van 75€. Voor bestellingen onder 75€ leveren we binnen België aan het vaste tarief van 5.95€. Voor leveringen in Nederland bedraagt het tarief 7.50€. Voor het tarief van leveringen buiten België of Nederland neem je best contact met ons op.

Retour

De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen :

Indien het aangekochte artikel om welke reden dan ook niet aan de verwachtingen voldoet, heb je conform de wet op de verkoop op afstand, het recht aan Krokodil mee te delen dat je van de aankoop afziet, zonder een boete te moeten betalen en zonder een reden te moeten opgeven, binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product of op het sluiten van de dienstenovereenkomst.

Hiervoor dien je ons altijd op de hoogte te brengen via e-mail. Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het artikel zelf onbeschadigd en ongeopend is. De betaling die door Krokodil eventueel al werd ontvangen, wordt uiterlijk binnen de 14 dagen na retourzending terugbetaald met aftrek van de verzendkosten. De klant draagt zelf zorg voor de kosten van de retourzending die binnen de 20 dagen vanaf de levering plaatsvindt. Krokodil is gerechtigd teruggestuurde artikelen te weigeren als het artikel of de doos gebruikt of beschadigd is, onderdelen ontbreken of hier het vermoeden toe bestaat. Neem daarom bij klachten, problemen of ontevredenheid over de geleverde artikelen, steeds contact op met de winkel, zodat kunnen overleggen hoe de retourzending best gebeurt.

Zullen in geen geval worden teruggenomen:

  • gebruikte, bevuilde, beschadigde of onvolledige artikelen
  • artikelen waarvan de verpakking (of een deel ervan) geopend werd
  • artikelen die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden