De artikels die je in je winkelmandje plaatst kan je ofwel reserveren in een winkel naar keuze ofwel aankopen:
Afhalen: de artikels worden 14 dagen voor jou opzij gelegd voor afhaling in de winkel naar keuze. Betalen gebeurt bij afhaling.
Aankopen: de artikels worden op onze website met een bankkaart of kredietkaart betaald en verstuurd naar het leveringsadres dat je opgeeft. Verzending in België of Nederland is gratis als je aankoop meer bedraagt dan 75€. Zoniet betaal je verzendingskosten
Aankopen doe je door een gevonden artikel toe te voegen aan het winkelmandje. Krokodil heeft geen centraal magazijn van waaruit de artikels verstuurd kunnen worden of van waaruit een winkel zijn voorraad kan aanvullen.
Afhalen: de artikels worden 14 dagen voor jou opzij gelegd voor afhaling in de winkel in Brugge. Betalen gebeurt op voorhand.
Aankopen: de artikels worden op onze website met een bankkaart of kredietkaart betaald en verstuurd naar het leveringsadres dat je opgeeft. Verzending in België of Nederland is gratis als je aankoop meer bedraagt dan 75€. Zoniet betaal je verzendingskosten
Aankopen doe je door een gevonden artikel toe te voegen aan het winkelmandje. Krokodil heeft geen centraal magazijn van waaruit de artikels verstuurd kunnen worden of van waaruit een winkel zijn voorraad kan aanvullen.
Afhalen: de artikels worden 14 dagen voor jou opzij gelegd voor afhaling in de winkel in Brugge. Betalen gebeurt op voorhand.
Aankopen: de artikels worden op onze website met een bankkaart of kredietkaart betaald en verstuurd naar het leveringsadres dat je opgeeft. Verzending in België of Nederland is gratis als je aankoop meer bedraagt dan 75€. Zoniet betaal je verzendingskosten
Aankopen doe je door een gevonden artikel toe te voegen aan het winkelmandje. Krokodil heeft geen centraal magazijn van waaruit de artikels verstuurd kunnen worden of van waaruit een winkel zijn voorraad kan aanvullen.
Alle artikelen zijn inclusief BTW. Bij leveringen naar België of Nederland kleiner dan 75€ worden er verzendingskosten aangerekend. De prijs voor leveringen buiten deze landen word je op aanvraag medegedeeld.
Normaal gezien zijn de artikels waar een groen bolletje bij staat op voorraad. Indien het toch zou gebeuren dat een artikel niet voorradig is dan nemen wij contact met je op om de levertijd te bespreken. Artikels met een rode bol zijn niet voorradig. Mogelijk kan de levering ervan op korte of zelfs op middellange termijn niet gegarandeerd worden. De winkel moet de artikels dan bij de leverancier bestellen. Omdat de meeste van onze leveranciers zich in het buitenland bevinden, kan dit even duren. En bovendien hebben onze leveranciers ook niet altijd alle artikels op voorraad. Als je toch een artikel met een rode bol aankoopt, zullen we je contacteren en informeren over de verwachte levertijd.
De nodige gegevens worden je automatisch gevraagd bij het afrekenen.
Na registratie kan je je persoonlijke gegevens invullen zodat we je aankoop perfect kunnen afhandelen. Je kan eveneens een verlanglijstje aanleggen.
Bij aankopen hoef je alleen nog gebruikersnaam en wachtwoord in te geven. Bij het inloggen met deze gegevens kan je ook, indien nodig, je persoonlijke gegevens aanpassen. Krokodil gebruikt je persoonsgegevens uitsluitend ten behoeve van het zo goed mogelijk verwerken van je aankopen en verstrekt zonder je uitdrukkelijke toestemming je persoonsgegevens niet aan derden.
Zodra wij je aankoop ontvangen hebben, krijg je automatisch een email toegestuurd met alle gegevens van het zonet geplaatste order.
Je kan ons steeds contacteren op het telefoonnummer (050/33.75.79) of via het e-mailadres (brugge@krokodil.be) van de winkel.
We proberen je steeds zo snel en zo goed mogelijk te helpen.
Normaal gezien zijn de artikels waar een groen bolletje voor staat op voorraad. De stock op onze site wordt elke dag meermaals geüpdated en is dus vrij accuraat.
Evenwel is het toch mogelijk dat een artikel niet op voorraad is, bijv. omwille van een stockfout of omdat iemand in de winkel net het laatste exemplaar heeft gekocht.
Indien het toch zou gebeuren dat een artikel niet voorradig is dan nemen wij contact met je op om levertijd te bespreken.
Technisch is dit mogelijk maar dit betekent eigenlijk dat je een artikel aankoopt dat niet op voorraad is.
Artikels met een rode bol zijn in de winkel niet voorradig. Mogelijk kan de levering ervan op korte of zelfs op middellange termijn niet gegarandeerd worden. De betreffende winkel moet de artikels dan bij de leverancier bestellen. Omdat de meeste van onze leveranciers in het buitenland gesitueerd zijn, kan dit even duren. En bovendien hebben onze leveranciers ook niet altijd alle artikels op voorraad. Als je toch een artikel met een rode bol aankoopt, zullen we je contacteren en informeren over de verwachte levertijd.
Voor het online uitvoeren van je betaling, werkt Krokodil met Mollie, één van de marktleiders van Europese leveranciers van betalingsservices. Mollie is verbonden met de banken door middel van beveiligde verbindingen, en kan zo internationale betalingsmethodes aanbieden. Wens je meer informatie, surf dan naar www.mollie.be.
Voor je eigen veiligheid vragen wij het telefoonnummer en mailadres in te vullen bij de registratie, aangezien wij je moeten kunnen contacteren ingeval van twijfels met de betaling. Kunnen wij je niet contacteren, dan bestaat de kans dat de bestelling komt te vervallen. Wij hopen op je begrip hiervoor.
Voor leveringen binnen Belgïe betaal je 6.95€ voor een aankoopbedrag lager dan 75€. Vanaf 75€ is de levering gratis.
Voor leveringen naar Nederland betaal je 9.95€ voor een aankoopbedrag lager dan 75€.
Pakketten worden zo snel mogelijk verzonden. Binnen max. 4 werkdagen (zendingen over de landsgrens kunnen meer tijd in beslag nemen) zal het pakket bij jou worden aangeboden. Alle artikelen worden verstuurd met de post. Wanneer je niet thuis bent wordt het pakket de dag erna opnieuw aangeboden. Bent je daarna ook niet thuis dan heb je 14 dagen de tijd om het pakket af te halen in het plaatselijk postkantoor. Wordt het pakket niet binnen de 14 dagen afgehaald dan komt het pakket terug naar ons. Het opnieuw versturen van het pakket gebeurt dan op kosten van de klant. (6,95€ tot 10.50€, naargelang het gewicht van het pakket).
De consument heeft het recht aan de onderneming mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed of op het sluiten van de dienstenovereenkomst.
De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen :
Indien het aangekochte artikel om welke reden dan ook niet aan de verwachtingen voldoet, heb je conform de wet op de verkoop op afstand, het recht aan Krokodil mee te delen dat je van de aankoop afziet, zonder een boete te moeten betalen en zonder een reden te moeten opgeven, binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product of op het sluiten van de dienstenovereenkomst.
Hiervoor dien je ons altijd op de hoogte te brengen via e-mail. Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het artikel zelf onbeschadigd en ongeopend is. De betaling die Krokodil eventueel al ontvangen heeft, wordt uiterlijk binnen de 20 dagen na retourzending terugbetaald met aftrek van de verzendkosten. De klant draagt zelf zorg voor de kosten van de retourzending die binnen de 20 dagen vanaf de levering plaatsvindt. De winkel is gerechtigd teruggestuurde artikelen te weigeren als het artikel of de doos gebruikt of beschadigd is, onderdelen ontbreken of hier het vermoeden toe bestaat. Neem daarom bij klachten, problemen of ontevredenheid over de geleverde artikelen, steeds contact op met ons, zodat we kunnen overleggen hoe de retourzending best gebeurt.
Zullen in geen geval worden teruggenomen:
Artikelen kunnen niet gereserveerd worden.
Je kan een waardebon of kortingsbon enkel gebruiken voor aankopen in de winkel of bij het afhalen in de winkel van online gereserveerde artikels. Je kan de waardebon dus niet gebruiken bij aankopen die verzonden worden.
Voor geboortegeschenken is Krokodil dé ideale winkel. Wij hebben niet alleen een uitgebreide afdeling baby- en peuterspeelgoed maar ook heel wat decoratie voor de kinderkamer: tapijten, kapstokken, lampen, meubels,... Of wat dacht je van de onbreekbare leuke kinderserviezen of van een pittig knisperend eerste stoffen leesboekje? Zelfs sokjes, washandjes, handdoeken, slabbetjes e.d. kan je bij ons vinden. Wij helpen jou bij het samenstellen van je lijst.
Om een geboortelijst te leggen kom je best eens tot in de winkel. In overleg met onze medewerkers wordt de lijst samengesteld. De artikels worden voor jou ook gereserveerd en opzij gelegd in de winkel. Ter voorbereiding kan je natuurlijk ook al eens rondsnuisteren op onze site maar in de winkel hebben we vaak ook nog andere artikels in voorraad en kunnen onze medewerkers je bijstaan met raad en daad.
Na je bezoek aan de winkel wordt de lijst als een verlanglijst op onze site geplaatst. Je kan hem terugvinden door op de homepage de code in te geven die je in de winkel hebt ontvangen. Die code kan je ook doorgeven aan vrienden en familie of afdrukken op het geboortekaartje.
We kunnen ook per mail een uitnodiging sturen naar familie en vrienden om je geboortelijst te raadplegen. Bezorg in dat geval per mail aan de winkelbediende de mailadressen, gescheiden door een puntkomma. Uiteraard worden deze mailadressen na het versturen onmiddellijk verwijderd en voor niets anders gebruikt.
Indien familie of vrienden iets van je lijst willen reserveren of aankopen kan dat op verschillende wijzen:
Een bezoek brengen aan de winkel waar jij de artikels gereserveerd hebt. Daar liggen de geschenken immers ook voor jou opzij en zijn ze bijgevolg zeker voorradig. Het geschenk dat door familie of vrienden wordt gekocht kan door hen worden meegenomen of kan bij ons in de winkel blijven tot jij het komt afhalen.
Je kan het geschenk ook reserveren op onze site. Het geschenk dat door familie of vrienden wordt gekocht blijft in dit geval bij ons in de winkel tot de koper het komt betalen. De koper kan het geschenk meenemen maar het geschenk kan ook bij ons blijven tot de gelukkige ouders het komen afhalen.
Je kan het geschenk ook aankopen op onze site. Het geschenk dat door familie of vrienden wordt gekocht blijft in dit geval bij ons in de winkel tot de koper of de gelukkige ouders het komen afhalen. De koper ontvangt een mail met de vraag of de artikels naar hem moeten verstuurd worden of aan de gelukkige ouders moeten worden bezorgd.
Je kan ook telefoneren naar de winkel waar de geschenken door jou werden gereserveerd.
Indien je familie of vrienden bij ons een klantenkaart hebben wordt de aankoop gewoon op hun klantenkaart genoteerd, zoals altijd.
Enkele weken na de geboorte kan je zelf beslissen om je lijst af te sluiten. Je ontvangt dan van Krokodil een leuk geboortegeschenk: een aankoopbon ter waarde van 10% van de op jouw lijst gekochte geschenken!
Tenzij anders afgesproken (bijv. als we een artikel speciaal voor jou bij een leverancier moeten bestellen), ben je niet verplicht de artikels die je reserveerde aan te kopen.
Je kan via de site een mail sturen om meer informatie te bekomen over een artikel. Je kan ook naar de winkel komen of telefoneren. Vermeld steeds de artikelcode. Lees de drie eerste cijfers en vervolgens de volgende. Dat verstaan onze medewerkers het best (135...1136). de eerste drie cijfers verwijzen immers naar het merk.